NAPOLEON STAPT OVER OP WASPAPIEREN WIKKEL
Besparing van 60.000 kg plastic per jaar
Snoepproducent Napoleon kondigt met trots een verandering aan in de stuk-verpakking van haar iconische Napoleon kogels. Vanaf dit najaar stapt zij – in navolging van zustermerk ANTA flu – voor al haar 27 smaakvarianten over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. Deze strategische beslissing betekent ongeveer een besparing van 60.000 kg plastic per jaar. Het illustreert het commitment van Napoleon om bij te dragen aan de wereldwijde reductie van het gebruik van plastic én om een niet aflatende actieve rol te spelen in het terugdringen van zwerfafval.
Elke smaakvariant van de kogel krijgt zijn eigen herkenbare wikkelkleur. Alle kleuren zijn terug te vinden op de website napoleonsnoep.nl. Deze FSC®-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze was is palmolie- en kokosolievrij. Mocht een wikkel, ondanks het iets zwaardere gewicht, per ongeluk toch in de natuur belanden, dan zal deze nu snel vergaan. Laat niet onverlet dat de wikkel gewoon thuishoort in de afvalbak en Napoleon haar gebruikers via de verpakking & communicatie ook nadrukkelijk wijst op zijn of haar eigen verantwoordelijkheid hierin.
Met een jaarlijks gemiddeld verbruik van 360 miljoen wikkels verwacht Napoleon dat deze transitie zal resulteren in een betere en schonere leefomgeving. De overgang naar waspapier wikkels is niet alleen een mijlpaal voor het merk, maar ook een inspiratiebron voor anderen in de industrie om de weg van verandering en vooruitgang te volgen.
NAPOLEON STAPT OVER OP WASPAPIEREN WIKKEL
Besparing van 60.000 kg plastic per jaar
Snoepproducent Napoleon kondigt met trots een verandering aan in de stuk-verpakking van haar iconische Napoleon kogels. Vanaf dit najaar stapt zij – in navolging van zustermerk ANTA flu – voor al haar 27 smaakvarianten over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. Deze strategische beslissing betekent ongeveer een besparing van 60.000 kg plastic per jaar. Het illustreert het commitment van Napoleon om bij te dragen aan de wereldwijde reductie van het gebruik van plastic én om een niet aflatende actieve rol te spelen in het terugdringen van zwerfafval.
Elke smaakvariant van de kogel krijgt zijn eigen herkenbare wikkelkleur. Alle kleuren zijn terug te vinden op de website napoleonsnoep.nl. Deze FSC®-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze was is palmolie- en kokosolievrij. Mocht een wikkel, ondanks het iets zwaardere gewicht, per ongeluk toch in de natuur belanden, dan zal deze nu snel vergaan. Laat niet onverlet dat de wikkel gewoon thuishoort in de afvalbak en Napoleon haar gebruikers via de verpakking & communicatie ook nadrukkelijk wijst op zijn of haar eigen verantwoordelijkheid hierin.
Met een jaarlijks gemiddeld verbruik van 360 miljoen wikkels verwacht Napoleon dat deze transitie zal resulteren in een betere en schonere leefomgeving. De overgang naar waspapier wikkels is niet alleen een mijlpaal voor het merk, maar ook een inspiratiebron voor anderen in de industrie om de weg van verandering en vooruitgang te volgen.